Plan van aanpak

Als basis hebben we samen met gemeente Zwolle de parkeerstrategie vertaald naar een overtuigend verhaal, begrijpelijk voor iedereen. In plaats van alleen uitleggen wát er gaat gebeuren, hebben we in dit verhaal de nadruk gelegd op het ‘waarom’ van de parkeerstrategie. Dit eenduidige verhaal zorgde ervoor dat er vanuit de gemeente één boodschap naar buiten kon worden gebracht.  

Veel uitgangspunten die in de parkeerstrategie een plek kregen waren door de gemeenteraad al vastgesteld in eerdere visies. Daarom kozen we ervoor om deze voor te leggen aan inwoners en bezoekers van Zwolle en hen te vragen naar de kansen en belemmeringen die ze zien voor hun eigen buurt of omgeving. Gemeente Zwolle kan in de uitvoering van de strategie in de verschillende wijken daar verder op bouwen. Via zowel fysieke gesprekken als enquêtes haalden we deze informatie op. 

Op de website van de gemeente Zwolle hebben we een speciale landingspagina ingericht om de boodschap rondom de parkeerstrategie te vertellen. Een online activatie-campagne stimuleerde bewoners en ondernemers mee te denken over de parkeerstrategie. Deze campagne bestond uit de inzet van video, afbeeldingen en banners op verschillende platforms, waaronder Facebook, Instagram en online nieuwsmedia.